Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 25. marts 2012

Frugtscones

Meget lækre og hurtige at lave 
– til morgen weekendbordet eller en god kop te ;-)
8 stk.
1 dl. yogurth eller ymer
50 g. smør
1 æg
1 tsk.salt
1 tsk. bagepulver
150 g. spelt eller hvedemel
8 tsk. marmelade eller 100 g. bær friske eller optøede fra frost
Lidt olie til formene

Rør yogurth, smør, æg, salt sammen. 
Tilsæt melet sammen med bagepulver. 
Kom eventuelt bær i dejen. 
Kom dejen i smurte muffinforme. 
Kom en tsk. marmelade ovenpå dejen.
Bag FrugtScones  ved 180 grader i ca. 14 – 15 minutter
Her har jeg lavet Appelsin Scones, da jeg kom saften og fintrevet appelsinskræl fra ½ appelsin i dejen og derfor også lidt mere mel i dejen, og appelsinmarmelade på toppen af dejen i formene, inden de blev bagt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar