Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 29. april 2012

Salat med Frugt og Hvidløgscroutoner

Virkelig dejlig salat som på en gang er frisk, sød, sprød og krydret.
4 personer
½ icebergsalat eller 2 hjertesalater eller anden sprød salat - groft hakket

150 g. vindruer halverede
75 g. Parmasan eller Cheddarost - groft revet
2 æbler eller pærer skåret i tynde skiver
2 boller eller brødskiver, her har jeg brugt 2 af birkesbrydebrødene fra i går
2 spsk. olivenolie
1 fed hvidløg knust

Dressing:
1 spsk. sennep
1 spsk. vineddike, jeg brugte æblecidervineddike
¼ tsk. rørsukker eller lidt honning
4 spsk. olivenolie
salt –peber og lidt citronsaft

Skær bollerne  i ca. 1 cm store  tern og rist dem gyldne i olivenolie. 
Rør i panden hele tiden. 
Når croutonerne  næsten er ristede færdig, presses hvidløgsfedet ud herover  brødet og brødet vendes rundt i et minut mere på panden. 
Kom brød croutonerne på et stykke køkkenrulle på en tallerken til afkøling.
Bland salat, vindruer, de tyndt skårede æbler og den revne ost i en stor skål.
Pisk dressingen sammen og smag den til med sukker, salt, peber og citronsaft.
Hæld dressingen over salaten og drys med brødcroutonerne.
Server ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar