Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

torsdag den 5. april 2012

Bagt Cheesecake med frugtsalat

Min suverænt bedste ostekageopskrift.....
6 personer
Kagebund:
200 g. Digestive kiks
75 g. smeltet smør
25 g. rørsukker

Ostecreme:
75 g. rørsukker
4 æg
400 g. flødeost
kornene fra ½ vanille stang
saft og fintrevet skal fra en økologisk citron
125 g. creme fraiche
2 spsk. hvede eller speltmel

Frugtsalat:
her har jeg brugt:
1 stor klase grønne vindruer,
1 stor klase blå vindruer,
1 bakke jordbær i kvarte
1 galiamelon uden skræl i store tern
En håndfuld små hvide chokolade stjerner til pynt
- det kan selvfølgelig også være andet frisk frugt  

Kagebund: Blend eller knus kiksene fint og rør dem sammen med det smeltede smør og rørsukker. 
Kom kiksebunden i en tærteform med bagepapir. 
Stil kagebunden i køleskabet i mindst ½ time.

Ostecremen: Pisk sukker godt sammen med æggene. 
Kom flødeost, vanillekorn, citronsaft, citronskal, og creme fraiche i sukkeræggecremen og pisk det sammen. 
Pisk i flere minutter så det er helt blandet. 
Sigt melet igennem en sigte ned i cremen og vend melet i cremen. 
Kom cremen ovenpå kiksbunden. 
Bag kagen ved 175 grader i ca. 25 minutter. 
Kagen skal afkøles helt, inden den serveres.

Frugtsalaten:  
Bland vindruer, jordbær og melon stykkerne i en skål og 
drys med chokoladestjernerne

Server... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar