Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 27. februar 2012

Risbiks

Biksemad til når du har en rest ris. Brug hvad du har i grøntsagsskuffen
2 personer.
2 spsk. olivenolie
1 løg hakket
1 stor gulerod groftrevet eller anden rodfrugt
8 champignon hakket groft
1 rød peber hakket
ca. 1 – 2 kopfulde kogt ris, så meget som du er sulten til :-)
1 spsk. oregano
1 tsk. paprika
saft fra ½ citron
soya
peber
2 skiver rugbrød
Drys: persille hakket eller anden grønt som du har og eventuelt lidt revet ost her har jeg brugt parmasan

Svits løget i olien i 1 – 2 minutter. 
Tilsæt gulerod, peberfrugt og champignon, svits grøntsagerne med 1 minut. Tilsæt kogte ris. 
Lad retten simrer under omrøring i 2 minutter. 
Tilsæt oregano, paprika, citron, peber og lad retten simre i 2 minutter. 
Smag retten til med soya.  
Hæld Risbiksen ovenpå rugbrødsskiverne og server med persille og ost som drys.

1 kommentar:

  1. Uhm, restemad på en skive rugbrød. Enkelt og lækkert.

    SvarSlet