Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

lørdag den 17. november 2012

Nødde-Mandel Guf

Sundt og lækkert som weekend guf;-)
Til så mange personer som du har lyst til
Se efter at det tørrede frugt er uden tilsat sukker –for det behøves ikke
Tag hvad du har,og har lyst til, blandingen laver du selv ud fra det.
Jeg har her brugt:
Mandler
Valnødder
Små spanske hele  figner
Abrikoser de usvovlede mørke
Rosiner
Tørrede morbær
Små stykker tørred ananas
Kokosflager
Mørk chokolade hakket  ca. 30 g. til 100 g. tørret frugt
Soyasauce
Græskarkerner
Salt
Lidt rosmarin
Lidt chili tørret
Kanel
kakaopulver
Du kunne også bruge tørrede tranebær, hasselnødder, tørrede kirsebær osv.

Start med at varme nogle af mandlerne op på en tør hed pande i et par minutter under omrøring. 
Kom 2 spsk. soya på panden og lad mandlerne  optage soyaen under omrøring. 
Kom mandlerne på en tallerken til afkøling.
Kom andre mandler i en lille skål og rør 2 tsk. kakao og ½ tsk. kanel  sammen med dem.
 Sæt de mandler til side. 
Hak chokoladen. 
Skær abrikoserne i strimler og kom abrikoser på en pande sammen med anannasstykkerne og morbær,  og  varm dem op i et minut. 
Drys chokoladen over og smelt chokoladen ved at tage panden fra varmen og vend den tørrede lune frugt i chokoladen. 
Kom de chokolade overtrukne frugter på en tallerken eller på staniol til tørring og afkøling.  
Varm andre nødder, valnødder og græskarkerner op på en tør hed pande og drys med lidt hakket rosmarin og eller chili - og salt. 
Sæt til afkøling. 
Skær fignerne i skiver og lun dem på panden sammen med kokosflager og rosiner – er frugterne lidt tørre, bliver de bløde af varmen og kokosflagerne bliver ristet, så de smager af mere.
Sæt til afkøling.
Når det hele er afkølet blandes det på et fad eller i en skål. 
Server ;-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar