Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 25. november 2011

Moccakage med nødder

En kage med en god intens smag!
1 ½ dl. meget stærk kaffe
5 dl.hvedemel
3 tsk bagepulver
1 dl. nødder finthakkede
150 g. smør eller plantemargarine
1½ dl. farin eller rørsukker
2 æg
Glasur:
2½ dl flormelis
1 spsk. smør
1 – 2 spsk. stærk kaffe
Pynt: hakkede nødder

Kom mel og bagepulver i en stor skål. 
Tilsæt de hakkede nødder rør blandingen sammen. 
Smelt smør og sukker i en lille gryde tag gryden fra varmen. 
Bland æggene med kaffen og pisk dette sammen. 
Kom smør blandinge og æggekaffeblandingen i melet. 
Rør dejen sammen. 
Kom dejen i en smurt ovenfast form eller fad. 
Bag kagen i ca. 35 – 40 minutter eller indtil der ikke hænger ubagt dej, når du stikker en strikkepind eller en gaffel ned i midten af dejen.
Pynt kagen med  den sammenrørte glasur og hakkede nødder

1 kommentar:

  1. Hej Lue

    Skøn skøn kage, der ser dejlig svampet ud :-)

    Jeg har givet dig en blog award (http://mademoiselle-black.blogspot.com/), som jeg håber, at du vil modtage :-)

    De bedste hilsner

    Mademoiselle Black

    SvarSlet