Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 4. maj 2012

Bagt Frugt-crunchy kage med Is

En lækker dessert!
Her er jeg stærkt inspireret af  Tina Scheftelowitch og Christine Bille bog - Vegetarisk Vellyst
Brug den frugt eller de bær du har. Er det frosne bær skal de tø op først.
4 -5 personer

50 g. chokolade hvid, lys eller mørk
50 g. nødder eller mandler
100 g. havregryn
korn fra ½ stang vanille
50 g. rørsukker
125 g. smør eller 60 g. kokosolie
600 g. bær og frugt. Jeg har her brugt blommer og blåbær
2 -3 spsk. cognac
Tilbehør: 
3/4 l. is eller ½ l flødeskum / creme fraiche eller sojaflødeskum eller kokosskum

Du kan lave kagen klar til at blive bagt og opbevare den i køleskab til den skal bages ;-)
Hak chokolade og nødder groft. 
Kom havregryn, vanille og sukker i en skål. 
Skær smørret i mindre stykker og bland det i havregrynsblandingen. 
Bland dejen med en gaffel. 
Bland chokolade og nødder i dejen. 
Skær blommer eller anden frugt ud i tynde skiver eller tern og skær bær i halve og fjern eventuelle sten. 
Kom frugten i et ovnfast fad så det ligger i et 3 cm tykt lag. 
Hæld cognac over frugten
Smuldre dejen udover frugten. 
Bag kagen ved 180 grader i ca. 25 minutter
Server med Is, creme fraiche eller flødeskum...mums :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar