Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 4. maj 2012

Bagt Frugt-crunchy kage med Is

En lækker dessert!
Her er jeg stærkt inspireret af  Tina Scheftelowitch og Christine Bille bog - Vegetarisk Vellyst
Brug den frugt eller de bær du har. Er det frosne bær skal de tø op først.
4 -5 personer

50 g. chokolade hvid, lys eller mørk
50 g. nødder eller mandler
100 g. havregryn
korn fra ½ stang vanille
50 g. rørsukker
125 g. smør eller 60 g. kokosolie
600 g. bær og frugt. Jeg har her brugt blommer og blåbær
2 -3 spsk. cognac
Tilbehør: 
3/4 l. is eller ½ l flødeskum / creme fraiche eller sojaflødeskum eller kokosskum

Du kan lave kagen klar til at blive bagt og opbevare den i køleskab til den skal bages ;-)
Hak chokolade og nødder groft. 
Kom havregryn, vanille og sukker i en skål. 
Skær smørret i mindre stykker og bland det i havregrynsblandingen. 
Bland dejen med en gaffel. 
Bland chokolade og nødder i dejen. 
Skær blommer eller anden frugt ud i tynde skiver eller tern og skær bær i halve og fjern eventuelle sten. 
Kom frugten i et ovnfast fad så det ligger i et 3 cm tykt lag. 
Hæld cognac over frugten
Smuldre dejen udover frugten. 
Bag kagen ved 180 grader i ca. 25 minutter
Server med Is, creme fraiche eller flødeskum...mums :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar