Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

torsdag den 17. maj 2012

Risotto med fennikel og champignon

Jeg elsker risretter og denne her er også god ;-)

4 personer
1 stor fennikel knold i tern
200 g. champignon i halve
1 løg hakket
1 fed hvidløg i tynde skiver
2 spsk.olivenolie
250 g.  risotto ris
2 dl. hvidvin
½ tsk. gurkemeje
½ tsk paprika
8 dl. grøntsagsboullion
3 laurbærblade
4 spsk. paramasan groft revet
salt - peber
Drys:
En stor håndfuld persille hakket
4 spsk. groftrevet parmasanost  
20 g. mandler hakkede

Svits fennikel, løg og hvidløg i olien i 3 – 4 minutter. 
Kom risen i gryden og svits den med i 2 minutter. 
Tilsæt hvidvin, gurkemeje, paprika, champignon, laurbærblade, peber og kog risen under låg indtil hvidvinen er opsuget ca. 4 – 5minutter. 
Rør lidt undervejs. 
Tilsæt 2 dl. boullion ad gangen og lad det koge under låg, hvor du rører lidt undervejs. 
Det tager i alt ca. 20 minutter at få  risen til at opsuge  al væsken. 
Rør parmasan i risen 
Smag til med salt og peber. 
Server med persille, mandler og parmasan som drys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar