Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 17. maj 2012

Risotto med fennikel og champignon

Jeg elsker risretter og denne her er også god ;-)

4 personer
1 stor fennikel knold i tern
200 g. champignon i halve
1 løg hakket
1 fed hvidløg i tynde skiver
2 spsk.olivenolie
250 g.  risotto ris
2 dl. hvidvin
½ tsk. gurkemeje
½ tsk paprika
8 dl. grøntsagsboullion
3 laurbærblade
4 spsk. paramasan groft revet
salt - peber
Drys:
En stor håndfuld persille hakket
4 spsk. groftrevet parmasanost  
20 g. mandler hakkede

Svits fennikel, løg og hvidløg i olien i 3 – 4 minutter. 
Kom risen i gryden og svits den med i 2 minutter. 
Tilsæt hvidvin, gurkemeje, paprika, champignon, laurbærblade, peber og kog risen under låg indtil hvidvinen er opsuget ca. 4 – 5minutter. 
Rør lidt undervejs. 
Tilsæt 2 dl. boullion ad gangen og lad det koge under låg, hvor du rører lidt undervejs. 
Det tager i alt ca. 20 minutter at få  risen til at opsuge  al væsken. 
Rør parmasan i risen 
Smag til med salt og peber. 
Server med persille, mandler og parmasan som drys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar