Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

torsdag den 21. juni 2012

Midsommer Salat


Med jordbær, hyldeblomstsaft og rosenblade...
min søn siger: ”en salat som smager af forelskelse”  ;-)
3 - 4 personer
ca. 300 g. salatblade grønne
½ bakke modne jordbær 250 g.
15 mandler
En håndfuld friske rosa eller røde rosenblade fra haven usprøjtede
Dressing:
2 spsk olivenolie
2 spsk. koncentreret hyldeblomstsaft
1 -1½ spsk. citronsaft
salt – peber

Hak mandlerne groft og rist dem i 2 minutter på en tør hed pande.
sæt mandlerne til afkøling. 
Skyl salaten og skær den groft.
Skyl rosenbladene let. 
Skær jordbærrene i halve eller kvarte alt efter størrelsen. 
Pisk dressingen sammen og smag den til. 
Bland salat , jordbær, mandler og rosenblade.  
Hæld dressingen over og rør den let rundt i salaten.
Pynt evt.med ekstra jordbær og rosenblade. 
Server.... uhmmmm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar