Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 26. juni 2012

Jordskoksuppe med Purløg og Vindruer

Kan du lide jordskokker, er det her en rigtig god suppe :-)
4 personer

500 g. jordskokker
2 spsk. olivenolie
½ løg
1 fed hvidløg
2 spsk.  olivenolie
3 kviste timian
1 liter grøntsagsbouillon eller vand
½ dl. piskefløde eller sojafløde
salt og peber
2-3 spsk. citron
½ bundt purløg eller forårsløg
To håndfulde halverede grønne vindruer

Skræl jordskokkerne og skær dem i skiver.
Pil løg og hvidløg, og skær dem i grove tern.
Svits jordskokkerne i olien en gryde i 3 minutter sammen med løg, hvidløg og timian.
Tilsæt bouillon eller vand, og lad suppen koge i 12-15 min., til jordskokkerne er møre. 
Tilsæt piskefløden.
Kog suppen op igen.
Blend suppen og smag den til med salt, peber og citronsaft
Server jordskokkesuppen i dybe tallerkener, sammen med klippet purløg eller forårsløg og halverede vindruer 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar