Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 26. juni 2012

Jordskoksuppe med Purløg og Vindruer

Kan du lide jordskokker, er det her en rigtig god suppe :-)
4 personer

500 g. jordskokker
2 spsk. olivenolie
½ løg
1 fed hvidløg
2 spsk.  olivenolie
3 kviste timian
1 liter grøntsagsbouillon eller vand
½ dl. piskefløde eller sojafløde
salt og peber
2-3 spsk. citron
½ bundt purløg eller forårsløg
To håndfulde halverede grønne vindruer

Skræl jordskokkerne og skær dem i skiver.
Pil løg og hvidløg, og skær dem i grove tern.
Svits jordskokkerne i olien en gryde i 3 minutter sammen med løg, hvidløg og timian.
Tilsæt bouillon eller vand, og lad suppen koge i 12-15 min., til jordskokkerne er møre. 
Tilsæt piskefløden.
Kog suppen op igen.
Blend suppen og smag den til med salt, peber og citronsaft
Server jordskokkesuppen i dybe tallerkener, sammen med klippet purløg eller forårsløg og halverede vindruer 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar