Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 4. august 2012

Gode Krydderboller

God smag og god krumme ;-)
Jeg har altid holdt af krydderboller og her kan jeg både få "overen og underen" ;-)

ca. 8- 10 stk.
½ pk gær
2½ dl. lunkent vand
1 tsk salt
100 g. rugmel
ca. 600 g. spelt eller hvedemel
2 tsk. kardemomme eller kanel
1 æg eller lidt olie

Bland gær i vandet samen med salt og kardemomme. 
Kom 200 g. af melet i dejen og lad dejen stå og hæve – gerne et par timer. Kom ægget i dejen og  400 g. mel mere ælt dejen godt og kom så meget mel i dejen at den er god at ælte. 
Lad dejen hæve ½ time. 
Form dejen til store boller og bag dem 180 grader i 20 minutter. 
Spis dem enten som de er eller del dem og rist dem i ovnen eller på brødrister. 
Kom evt. dem du ikke skal bruge i fryser til senere brug, når du en dag har lyst til krydderboller. Husk at del bollerne inden du fryser dem ned. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar