Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

lørdag den 4. august 2012

Gode Krydderboller

God smag og god krumme ;-)
Jeg har altid holdt af krydderboller og her kan jeg både få "overen og underen" ;-)

ca. 8- 10 stk.
½ pk gær
2½ dl. lunkent vand
1 tsk salt
100 g. rugmel
ca. 600 g. spelt eller hvedemel
2 tsk. kardemomme eller kanel
1 æg eller lidt olie

Bland gær i vandet samen med salt og kardemomme. 
Kom 200 g. af melet i dejen og lad dejen stå og hæve – gerne et par timer. Kom ægget i dejen og  400 g. mel mere ælt dejen godt og kom så meget mel i dejen at den er god at ælte. 
Lad dejen hæve ½ time. 
Form dejen til store boller og bag dem 180 grader i 20 minutter. 
Spis dem enten som de er eller del dem og rist dem i ovnen eller på brødrister. 
Kom evt. dem du ikke skal bruge i fryser til senere brug, når du en dag har lyst til krydderboller. Husk at del bollerne inden du fryser dem ned. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar