Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 6. august 2012

Bønne Frikadeller


Husk frikadellerne mætter når det er bønner de er lavet af
14 – 15 stk.
½ l. udblødte kogte bønner – her har jeg brugt kidneybønner - mosede
2 æg
1 stort løg finthakket
½ skive brød revet
2 fed hvidløg finthakket
4 spsk. majs eller speltmel
2 kogte kartofler mosede eller kogte gulerødder eller anden rodfrugt
En håndfuld friske hakkede kryddrurter f.eks. timian, dild, salvie, basilikum eller persille
Salt - peber
Smør , rapsolie eller olivenolie til stegningen

Bland alle ingredienserne og er farsen for tør så tilsæt lidt vand.
Lad bønnefarsen hvile ½ time. 
Steg frikadellerne på en pande i smør eller olie – eller bag dem i ovnen i 20 minutter, hvor du vender dem efter 10 minutter. 
Server og pynt eventuelt med lidt dild ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar