Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 6. august 2012

Bønne Frikadeller


Husk frikadellerne mætter når det er bønner de er lavet af
14 – 15 stk.
½ l. udblødte kogte bønner – her har jeg brugt kidneybønner - mosede
2 æg
1 stort løg finthakket
½ skive brød revet
2 fed hvidløg finthakket
4 spsk. majs eller speltmel
2 kogte kartofler mosede eller kogte gulerødder eller anden rodfrugt
En håndfuld friske hakkede kryddrurter f.eks. timian, dild, salvie, basilikum eller persille
Salt - peber
Smør , rapsolie eller olivenolie til stegningen

Bland alle ingredienserne og er farsen for tør så tilsæt lidt vand.
Lad bønnefarsen hvile ½ time. 
Steg frikadellerne på en pande i smør eller olie – eller bag dem i ovnen i 20 minutter, hvor du vender dem efter 10 minutter. 
Server og pynt eventuelt med lidt dild ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar