Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 20. september 2013

Brød med tørrede frugter

Et brød der er godt til ost, til en krydret varm suppe, eller bare som det er til en god kop te ;-)



650 g spelt eller anden mel.Jeg har her brugt speltgrovmel
1 tsk. salt
1 tsk. peber friskkværnet eller ½ tsk. paprika.
50 g.  gær
2 spsk. olivenolie
4,5 dl håndvarmt vand
200 g tørrede figner
100 g rosiner
100 g tørrede abrikoser


Skær abrikoserne  og fignerne i mindre stykker - fjern stilkene på fignerne. Bland gær med salt, peber og det lune vand. 
Rør rundt og tilsæt olien. 
Ælt melet ind i dejen. 
Lad dejen hæve en time. 
Ælt de tørrede frugter ind i dejen. 
Form dejen til et brød. 
Kom brødet på bagepapir på en bageplade. 
Skær tern i overfladen af brødet. 
Drys med lidt mel. 
Lad brødet hæve ½ time. 
Bag brødet ved 180 grader i varmluft ovn i ca. 40 minutter. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar