Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 19. maj 2013

Kikærtesuppe med grønt

En dejlig suppe på en kold dag ;-)
5 personer

2 l vand
500 g. kikærter eller røde bønner
1 stort løg hakket
4 fed hvidløg skivet
2 tsk. urteboullion
1/2 spsk. rød paprika
¼ tsk cayenne eller lidt mindre
½ tsk. spidskommen
1 spsk. olivenolie
2 - 3 gulerødder, skåret i mønter
1 - 2 spsk.  boghvedemel  eller anden mel
2  store håndfuld grønne blade... som spinat, rucola, hakket grønkål, lysegrønne bøgeblade, spæde mælkebøtteblade eller brændnældetoppe hakkede. - Jeg har  her brugt en blanding af mælkebøtte, spinat, brændenældeskud og lidt bøgeblade, da det lige nu er forår.

Steg løg, hvidløg og gulerod i et par minutter i olien. 
Tilsæt  bønner, paprika, spidskommen og cayenne. 
Småkog suppen i ca. 45 - 60 minutter til bønner eller kikærter er møre. Tilsæt  vand undervejs så suppen ikke koger tør.
Tage lidt væske fra suppen og rør det sammen med melet som derefter piskes i suppen. 
Kom de grønne blade i suppen og kog dem med suppen i 10 minutter. Smag suppen til med salt- peber . 
Server ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar