Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 28. maj 2013

Kidneybønne salat

God mættende salat til middag eller frokost
4 personer
250 g. udblødte og kogte kidneybønner eller 1 ds.godt skyllede kidneybønner eller en rest kogte bønner
1 stor rød eller gul peberfrugt  skåret i små tern
2 forårsløg eller ½ rødløg skåret i tern
1 håndfuld persille - hakket
Saften fra ½ citron
1- 2 spsk. olivenolie
salt - citronpeber


Kom bønnerne i en skål. 
Bland peberfrugttern, løg og persille med bønnerne. 
Kom olivenolie og citronsaft ud over salaten. 
Bland salaten godt og smag til med salt og peber. 
Server.


Tips: Har du en rest af salaten til overs, eller ønsker du en varm salat i stedet for. Så svits bønnesalaten i 1 spsk. olivenolie i nogle minutter under omrøring. Tilsæt en stor tomat der er hakket, hakket evt. tørret oregano og lidt vand, skru ned for varmen og lad retten stå og simre i 10 minutter. Smag retten til og server ;-)

1 kommentar:

  1. Enkelt, nem og velsmagende. Tak for god opskrift - den skal jeg helt sikkert lave igen!

    SvarSlet