Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 14. januar 2013

Blomkåls Ris

Super sundt tilbehør ;-)


Blomkålsris er et godt og sundt tilbehør som jeg bruger i en del retter.
Det er så simpelt blot finthakket eller blendet blomkål evt. med krydderier. 
Det kan spises som det er rå, evt. drysset med en håndfuld rosiner.
Det kan kommes i frikadeller og sammenkogte retter.
Blomkålsris kan kommes rå i kogt Quinoa sammen med frisk persille, hvor forholdet er halv portion blomkål og halv portion quinoa- det smager virkeligt godt.
Blomkålsris kan lige koges op i et minut i kogende vand med lidt salt, og bruges som tilbehør i stedet for ris til alle risretter.

Blomkålsris kan også som her svitses på panden med krydderier.
½ blomkålshoved
1 spsk. olivenolie
Lidt chili og et fed hvidløg
salt - peber

Svits det  finthakkede blomkål i olien sammen med krydderierne og server det som tilbehør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar