Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 14. januar 2013

Blomkåls Ris

Super sundt tilbehør ;-)


Blomkålsris er et godt og sundt tilbehør som jeg bruger i en del retter.
Det er så simpelt blot finthakket eller blendet blomkål evt. med krydderier. 
Det kan spises som det er rå, evt. drysset med en håndfuld rosiner.
Det kan kommes i frikadeller og sammenkogte retter.
Blomkålsris kan kommes rå i kogt Quinoa sammen med frisk persille, hvor forholdet er halv portion blomkål og halv portion quinoa- det smager virkeligt godt.
Blomkålsris kan lige koges op i et minut i kogende vand med lidt salt, og bruges som tilbehør i stedet for ris til alle risretter.

Blomkålsris kan også som her svitses på panden med krydderier.
½ blomkålshoved
1 spsk. olivenolie
Lidt chili og et fed hvidløg
salt - peber

Svits det  finthakkede blomkål i olien sammen med krydderierne og server det som tilbehør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar