Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 31. december 2019

Kartoffelsalat med linser og grønt

God kartoffelsalat som tilbehør til den varme mad eller som frokostret.

4 personer

750 g kartofler små halverede
200 g kogte små beluga eller brune linser
2 store håndfulde spinat blade frisk
2 spsk. olie
Salt – peber
Dild frisk
Purløg frisk
Dressing:
1 tsk. sennep dijon
½ tsk. akacie sirup eller honning
1 spsk. olie
Peber og salt
1 spsk. vineddike jeg har brugt hindbæreddike

Halver kartoflerne og vend dem i olie, salt og peber og kom dem i et ildfast fad.
Bag kartoflerne 50 minutter ved 180 grader.
Kog linserne i 20 minutter i letsaltet vand – hæld vandet fra.
Hak eventuelt spinat.
Hak dild og purløg
Vend de lune kartofler med spinat, dild og purløg – eller gør det når kartoflerne er kolde.
Her kan bruges en rest kartofler.
Pisk dressingen sammen – smag den til, fortynd den eventuelt med lidt vand og hæld den ud over salaten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar