Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 21. december 2019

Restemad: Pandekager med kogt quinoa

Har du en rest quinoa der er kogt, så er det genialt at komme i pandekagedejen.
Det gør pandekagerne sundere, de smager godt, og du skal ikke smide noget mad ud.

Mål hvor meget quinoa der er.
Dobbelt det op med lige så meget mel - jeg bruger altid speltmel.
Kom derefter plantemælk eller anden væske i dejen, rør rundt og hæld så meget i, at dejen er tyk som pandekagedej.
Du kan selvfølgelig komme mere mel i, hvis det er en lille rest quinoa du har.
Tilsæt lidt salt og
evt. kardemomme , eller fint revet citronskal hvis det er dessert pandekager.
Steg pandekagerne på en pande i fedtstof, som du plejer.
Bred dejen ud med en ske, da dejen ellers vil lægge sig tykt på panden.
Vent med at vende pandekagerne, til de har fået 2½ - 3 minutter

Pandekagerne kan bruges som madpandekager med f.eks rødkålssalat eller resterne af en gryderet fra dagen før.
Pandekagerne kan selvfølgelig også spises med marmelade.
Jeg bruger mest den marmelade jeg kan købe i Netto og i helsekost der hedder Fior di frutta som er økologisk og uden sukker. Frugten er her kogt sammen med koncentreret æblesaft.
Ellers køber jeg Søbogårds marmelader i helsekost, der også er uden sukker og sødet med æblesaft
Velbekomme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar