Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 19. november 2013

Rodfrugtmos med gedeost

virkeligt lækkert tilbehør :-)
4 personer
800 g. skrællede rodfrugter... så som kartofler, gulerod, persillerod, pastinak, selleri, rødbede, sød kartoffel osv.
Her har jeg brugt kartoffel, gulerod og persillerod.
4 spsk. gede friskost
salt - peber
evt. lidt af koge vandet
4 fed hvidløg
drys: hakket ananassalvie eller andet grønt


Rodfrugterne skrælles, 
hvidløgsfedene pilles for skræl. 
Rodfrugter og hvidløg koges helt møre i vand uden salt. 
Hæld vandet fra og gem det til at komme lidt af det i mosen. 
Mos rodfrugter og hvidløg eller blend det. 
Rør mosen med gedeosten og evt. lidt af kogevandet.  
Smag til med salt og peber. 
Server mosen drysset med grønt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar