Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 29. november 2013

Æblekage med makroner og havregryn

Næsten klassisk æblekage - jeg koger skrællen med og bruger både havregryn og makroner i denne opskrift. 
4 personer
2 spsk. smør
½ tsk. kanelstang
150 g havregryn
300 g knuste makroner
800 g æbler
ca. 130 g rørsukker
2 dl piskefløde
½ korn fra vanillestang  eller 1 tsk. vanille

Æblerne befries for kernehus og stilk, skæres i grove tern og dampes i en gryde med en lille smule vand. 
Tilsæt 100 g rørsukker og vanille. 
Lad æblemosen simre i 10 min.  
Mos æblemosen og smag den til evt. med rørsukker, men husk at der kommer havregryn med sukker og makroner i desserten også - så æblemosen skal bare ikke være alt for syrlig.
Smelt på en pande smør, og tilsæt havregryn, kanel og 30 g. rørsukker.

Varm det godt igennem i ca. 3 min. 
I en skål eller i portionsglas fyldes lag af æblemos, havregryn og knuste makroner –og et lag mere af æble, havregryn og knuste makroner. 
Stil desserten på køl. 
Ved servering piskes fløden til flødeskum og fordel skummet ovenpå æblekagen. 
Pynt eventuelt med drys af kanel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar