Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 23. juli 2012

Hindbær-Chokoladekage med mandler


En kage fyldt med syndigt gode sager ;-)
Jeg bruger fuldkornsspeltmel i kagen, du kan feks. bruge grahamsmel i stedet for eller almindelig mel
ca. 8 store stykker kage
180 g. smør
150 g. hakket mørk chokolade
3 æg
1 tsk. vanille
300 g.  rørsukker
200 g. fuldkornsspeltmel, grahamsmel, speltmel eller hvedemel
2 tsk. bagepulver
100 g. hakkede mandler
300 g. hindbær evt. frosne  

Kom smør og chokolade i en gryde og stil den over svag varme. 
Rør rundt, indtil smør og chokolade er smeltet. 
Kom æg, vanille og sukker i en skål og pisk massen godt, indtil den er let og cremet. 
Vend mel, mandler, bagepulver og 75 g. af hindbærerne i dejen.
Kom smør-chokoladen i dejen.
Hæld dejen op i en form eller ovnfast fad beklædt med bagepapir. 
Drys resten af hindbærerne på dejen. 
Bag kagen ved 180 grader i ca. 45 min - 50 minutter eventuelt op til en time.,prøv med en strikkepind eller lignende, som du stikker ned i kagen og ser om den er bagt færdig. Det er den når der ikke hænger dej på pinden. 
Læg evt. staniol over kagen de sidste 10 minutter, så den ikke bliver brændt. Server med creme fraiche og pynt eventuelt med hakkede mynteblade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar