Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 11. februar 2013

Selleri rösti

Du kan altid lave et måltid mad når du har et sellerihoved i huset ;-) både som hovedret eller tilbehør. 
Det er sundt og en meget hurtig lavet ret ;-)
3 - 4 personer - alt efter om det er hovedmåltid eller tilbehør
2 - 3 spsk. olivenolie
1 selleri hoved
1 stort løg
salt - peber
lidt citronsaft
Krydderiere som du har lyst til, jeg har brugt 2 spsk.sød chilisauce
evt. 1 rød sød paprika skåret i tynde ringe
evt. frisk klippet purløg  til pynt
Du kan også tilsætte hakkede mandler eller nødder, rosiner eller tranebær og kokos, eller er du meget sulten så slå 2 æg ud på panden og svits dem med de sidste to minutter.

Skær skrællen af sellerien og riv sellerihovedet groft. 
Hak løget. 
Skær peberfrugten ud i tynde ringe. 
Svits løget et minut i olien og tilsæt det groftrevne selleri. 
Svits grøntsagerne i et par minutter og tilsæt den røde peberfrugt og eventuelt æg. 
Svits 2 minutter mere og smag retten til med salt, peber, citron og evt. chili eller anden krydderi . 
Server

Ingen kommentarer:

Send en kommentar