Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 7. december 2012

Rodfrugtsuppe.

Grundopskrift til variationer 
- altid en suppe der nemt kan laves og gøres lækker med mange slags tilbehør. 
Brug de rodfrugter du har. Du kan også bruge kartofler, jordskokker, persillerod, pastinak, selleri.
2 personer
1 løg
500 g. rodfrugter, her har jeg brugt:
1 rødbede 
2 gulerødder
1 løg
1 sød kartoffel
1 porre
2 spsk. olivenolie
Salt - peber eller soya
1 spsk. grøntsagsboullion pulver
Kogende vand så meget at det dækker rodfrugterne
2 spsk. Rosmarin, salvie, chili, citronsaft  eller timian
Drys: 
persille, hakket forårsløg, purløg, hakkede mandler eller nødder 

Skræl rodfrugterne og hak dem groft. 
Hak løget og svits løget i olien i 2 minutter inden resten af rodfrugterne tilsættes. 
Rør rundt i et minut og tilsæt så meget vand at grøntsagerne er dækket. Tilsæt krydderi som rosmarin, timian, chili, oregano eller salvie- hvad du lige har lyst til. 
Lad suppen koge i 20 - 25 minutter. 
Blend suppen og smag den til med salt - peber, citronsaft eller soya. 
Suppen skal have en tyk konsistens.
Server den varme suppe med drys.      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar