Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 16. oktober 2013

Kanelknækbrød med rugmel

Lækre almindelige kanelknækbrød som dem vi kan købe, her ved vi hvad der er i og de er meget nemme og hurtige
at lave. 
ca. 16 stk
50 g.fint spelt eller hvedemel
50 g. havregryn blendede
50 g rugmel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. kanel
lidt salt
1 dl. varmt vand
Drys:
1 spsk. rørsukker
2 tsk kanel

Bland  mel, havregryn,bagepulver og salt. 
Tilsæt vandet og ælt dejen sammen. 
Rul dejen ud på bagepapir. 
Jeg har valgt at rulle og klappe dejen ud til en cirkel og skære 8 store knækbrød ud. 
Så pensles knækbrødene med lidt vand. 
Og drysses med kanelsukker.  
Knækbrødene bages ved 180 grader i 17 - 20 minutter 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar