Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 16. oktober 2013

Grove Kanelknækbrød med Tranebær uden mel

Super lækre knækbrød med masser af frø ... som jeg kan lide det ;-)
en bageplade fuld
60 g. mandler malet til mel på en blender.
60 g. græskarkerner
60 g. hørfrø
60 g. kokosmel
10 g. birkesfrø
30g. sesamfrø
70 g. tørrede tranebær hakkede, her kan også bruges rosiner
4 tsk. stødt kanel
1 tsk. salt
½ tsk vanille
1 stort æg
2½ dl varmt vand


Blend mandlerne eller brug mandelmel. 
Hak tranebærrene groft.  
Bland græskarkerner, mandelmel, hørfrø, kokosmel,birkesfrø, sesamfrø,tranebær, kanel, salt og vanille.  
Bland æg godt ind i melblandingen.
Kom vand i dejen, rør godt rundt evt. med en gaffel. 
Lad dejen stå og trække i en time.  
Bred dejen ud på bagepapir på en bageplade, tryk dejen ud med hænderne. Bag Knækbrødene i ca. 2 time ved 130 grader. 
Afkøl knækbrødet og knæk eller skær brødet i mindre stykker.  
Opbevar knækbrødene i en dåse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar