Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 26. september 2014

Svitsede blomkål og porrer med krydderier

Jeg har gået en lang tur i dag, 10 km..., og skulle have meget sen frokost - så det blev til denne her hurtige ret - da jeg var blevet sulten, allerede inden jeg begyndte.
Hermed til inspiration til en frokostret eller let og meget hurtig aftensmad
1 stor portion

1 porrer skåret i tynde skiver
¼ blomkål skåret i små stykker
½ tsk. karry
½ tsk. gurkemeje
1 spsk. olivenolie
1 tsk. oregano
chili som du kan lide det, men så lidt at du stadig smager grøntsagerne
salt - peber
Eventuel 1 - 2 sammenpiskede æg, hvis du ikke er veganer
Et stykke rugbrød eller groft brød ristet
Topping: 1 spsk. Hampefrø øko og 1 tomat skåret i både.

Kom olien på panden sammen med oregano, karry og gurkemeje.
Svits krydderierne sammen med porren i 3 minutter.
Skær blomkålen ud og kom den på panden.
Svits det hele i 3 minutter mere og smag retten til med chili, salt, peber. Eventuelt pisk æggene sammen og kom dem på panden og svits det hele under omrøring til æggene er størknet ca. 2 minutter.
Server grøntsagerne på groft ristet rugbrød eller andet brød.
Drys med hampefrø og server ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar