Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 26. september 2014

Krydret Linse- Bønne suppe

Lige hvad jeg havde lyst til i dag :-)
Jeg har blendet bønnerne så børn og andre der ikke kan lide kidney bønnernes melede konsistens kan spise med.
Kan du ikke tåle tomater - så brug blommer - dem er der mange af lige nu :-)
4 personer

2 løg hakket
2 fed hvidløg hakket
2 spsk.olivenolie
1 tsk. karry
1 tsk. gurkemeje
2 tsk. oregano
2 ds. tomater
1 tsk. kanel
1 tsk. spidskommen knust
½ tsk. vanille
2 laurbærblad
2 dl. røde linser skyllede
3-4 gulerødder i skiver
1 rød peberfrugt hakket
Vand kogende
1 ds. kidneybønner blendet med 2 dl. vand
1 dåse øko kokosmælk
salt - peber
Tilbehør. Masser af hakket persille og rosiner eller tørrede tranebær eller hakkede mandler.

Svits løg i olien. 
Tilsæt hvidløg, karry, gurkemeje, oregano pg svits det med i et minut. 
Tilsæt tomater, kanel, spidskommen, vanille, laurbærblade, gulerødder, peberfrugt og linserne. 
Rør godt rundt og tilsæt kogende vand så det lige dækker grøntsagerne. 
Blend bønnerne med vand og hæld det i suppen.
Kom kokosmælken i suppen. 
Lad suppen simre i ½ time. 
Smag suppen til med salt og peber.

Server med persille og rosiner eller mandler. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar