Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. december 2014

"Nutella" med tofu og nødder uden sukker

God og lækker smørecreme til brød og kage.
Sundt, glutenfri og vegansk.
1 mindre glas:

100 g. Tofu ( helst øko og silketofu der er den blødeste)

 13 - 14 stk. Dadler eller 2½dl. - uden sten
1 1/4 dl. Hasselnødder eller mandler
2 spsk. Kakaopulver uden sukker
1 tsk. Vaniliepulver
Evt. lidt plantemælk


Kom nødder, tofu, dadler, kakao og vanilie i en blender og blend det til en næsten ensartet masse
- jeg kan godt lide det er med bid
- ellers blend det til det er helt ensartet.
Smag nutella cremen til.
Er cremen for tyk tilsæt lidt plantemælk.
Kom Nutella cremen på et glas med låg og opbevar det i køleskabet 
- det kan holde sig op til 14 dage.

Her har jeg smurt Nutella cremen på et stykke knækbrød.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar