Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. december 2014

Bananbrød med nødder

Jeg havde nogle meget overmodne bananer,
og jeg har rigeligt med bananer i fryseren til is og desserter ;-)
Så det blev til et lækkert bananbrød til eftermiddags teen.
et lille brød

2 store meget modne bananer skrællet og moset.

1 spsk. rapsolie
¾ dl sojamælk eller anden form for mælk
et nip salt
½ tsk. eddike
1 tsk. vanille
1½ dl. havregryn
1½ dl. speltmel - eller anden fint malet mel feks. mandelmel, hirsemel, rismel eller en blanding af det.
1 dl. hakkede valnøddekerner eller hasselnødder - kan udelades hvis du har børn under 2 år, der også skal spise brødet
1 tsk. bagepulver
½ tsk. stødt kanel
½ tsk. stødt ingefær


Bland olie, bananer, mælk, salt og eddike i en skål.
Bland vanille, havregryn, mel, nødder, bagepulver, kanel og ingefær i en anden skål. 
Kom mælke blandingen op i mel blandingen og bland det hele.
Kom dejen i en lille oliesmurt eller bagepapir beklædt brød bageform.
Bag brødet i 40 minutter ved 180 grader.

Lad brødet køle af - og nyd det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar