Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 30. august 2013

Bananpandekager uden mel og sukker

Meget lækre sunde pandekager til morgenmad, til kaffen, som mellemmåltid, eller som dessert.
2 personer - 6 mindre pandekager
2 bananer
3 æg
1 tsk. vanille
1 tsk. havsalt
eventuelt ½ tsk kanel stødt
smør eller kokosolie til stegningen
Friske bær eller frugt og evt. mandelflager - her har jeg til hver person brugt:
en håndfuld friske blåbær  
en kivi skrællet og skåret i kvarte skiver

Bland/ blend banan, æg, vanille, salt, kanel til en dej. 
Smelt smør eller olie på panden og bag pandekagerne ca. 2 - 2½ minut på panden på hver side.
Pynt med friske bær og drys eventuel med lidt  mandleflager



Variation: smelt lidt mørk chokolade i en skål der sættes ned i en gryde med kogende vand, rør i chokoladen med en gaffel til den er smeltet. Tag gryden fra varmen, tag skålen op af det kogende vand.  Hæld den smeltede chokolade ud over pandekagerne med frugt    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar