Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 7. februar 2020

Citronpasta med broccoli

Min version af Citronpasta :-D

pr. person;
125 - 150 g pasta spagetti
salt
skal og saft fra en citron
4 - 6 spsk, fintrevet parmasanost
2 spsk. rosiner
1 spsk. smør eller smørbar
et lille broccolihoved

Kog spagetti i rigeligt kogende vand med salt i 10 - 12 minutter - til pastaen er god men stadig med lidt bid.  - hæld vandet fra pastaen i en sigte
Samtidig del broccolihovedet i små buketter og kom dem i kogende vand der er saltet og kog broccolien i ca. 4 - 5 minutter - hæld vandet fra broccoli i en sigte
Riv citronskal fint og pres saften fra citronen, imens broccoli og pasta koger.
Bland saft og citronskal i en lile skål og kom derefter fintrevet parmasan i skålen, drys med rigeligt peber. Rør citronlagen sammen.
Bland den friskkogte varme spagetti og citron lagen, sammen med en spsk. smør.
Kom spagettien i en stor dyb tallerken.
Fordel de kogte broccolibuketter på tallerkenen.
Drys med rosiner.
Server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar