Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 15. december 2017

Pandebrød med rosiner og kanel

Skønt en kold weekend morgen eller sammen med en varm krydret te senere på dagen.
10 – 12 flade pandebrød.

5 dl mel - jeg bruger fint sigtet speltmel
1 tsk. bagepulver
Et nip salt
1 spsk. kanel
1½ dl rosiner
2½ dl soya yoghurt, anden form for yoghurt eller havre fraiche
1 spsk. olie feks. kokos, oliven, eller rapsolie
lidt vand
Kanelsukker blandet af kokossukker og stødt kanel

Bland mel med bagepulver, salt og kanel i en skål.
Kom rosiner i melet og rør rundt.
Rør derefter yoghurten i, og tilsæt olien.
Ælt dejen og tilsæt lidt vand, så det er en god bolledej.
Form til 10 – 12 boller og lad dem hvile i 20 minutter.
Rul bollerne ud til fladbrød, på et meldrysset bord.

Bag brødene på en pande ½ minut på hver side. 
Brug lidt fedtstof til pandebagningen.
Læg pandebrødene på en tallerken, og drys brødene med kanelsukker. 
Dæk de lune brød med en anden tallerken eller et viskestykke,
så brødene holder sig lune, og server brødene varme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar