Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 16. februar 2015

Scones med appelsin og tranebær

I dag havde jeg lyst til at spise noget andet end rugbrød ;-) 
Det er det jeg spiser mest, da jeg reagere allergisk på hvedemel, og hvidt brød er ikke så sundt. 
Jeg kan godt spise brød/kage bagt med speltmel, og havde lyst til noget ekstra til eftermiddagsteen.
Det blev til disse scones - scones er boller bagt med bagepulver.
Ca. 10 stk.

½ liter speltmel eller anden mel
1 spsk. bagepulver
1/2 tsk salt
1spsk. fintrevet appelsinskal
1 ds. kold kokosmælk eller brug anden form for mælk
1 dl. tørrede tranebær
Vil du havde det så sødt, ligesom kage, så kom 3 spsk. rørsukker i dejen, og lav eventuelt glasur af flormelis og appelsinsaft eller kokosmælk ovenpå.

Varm ovnen op til 180 grader.
Bland mel, salt og bagepulver.
Rør appelsinskal, kokosmælk  sammen med melblandingen.
Bland tranebærrene i dejen. 
Tag 2 spiseskeer og form bollerne, sæt dem på en bageplade med bagepapir.  Bag scones ca. 18 minutter.

Scones smager bedst friskbagte.

De kan fryses ned, når de er afkølede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar