Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

lørdag den 14. maj 2016

Chokolade Avocado kugler

Lækre konfekt kugler med masser af sunde ting i.
Bruger du kokossukker som sødemiddel, er det uden sukker.

15 -16 stk.
1 stor moden avocado
100 g mørk chokolade 70%
2 spsk. chia frø – kan udelades
2 store spsk. Kakaopulver uden sukker
1 stor spsk. kokosolie smeltet
½ tsk. vanilje
Et nip salt
4 spsk. kokossukker eller andet sødemiddel/sukker
Evt. 1 spsk. Akaciehonning
6- 8 mandler hakkede evt. fint.
Kokosmel til at trillekuglerne i

Avocado skrælles og stenen tages ud. 
Chokoladen og kokosolien smeltes over vandbad.
Avocado, chia frø, hakkede mandler, kakao, vanilje, salt, kokossukker, blendes.
Chokoladen med kokosolie hældes i blender og blendes med.
Smag chokolade - avocadomassen til med Akaciehonning.
Tril kugler af chokolademassen og vend dem i kokosmel.

Opbevares på køl.

1 kommentar:

  1. Ligner opskrift taler selv, at hvordan jeg er lækker. Sådan en vidunderlig præsentation, tak for at dele det.

    Hilsen
    Bindia
    Indisk Mad

    SvarSlet