Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 20. juni 2015

Banan Chokolade Trøfler

De er vildt lækre - det er voksenslik :-)
ca. 20 stk

3 modne bananer
40 g. kakaopulver uden sukker
80 g. mørk chokolade - jeg bruger 70 %
Overtræk:
100 g. mørk chokolade
Pynt:
Jeg har brugt frysetørret granatæble og sukkerhjerter.

Mos bananerne.
Rør kakaopulver i bananerne
Smelt 80 g. chokolade i vandbad og bland det i bananmassen.
Kom banan chokolademassen i køleskabet i mindst ½ time.
Tag bananmasse ud og form med to teskeer kugler, som du sætter på lidt bagepapir og kommer i fryseren i mindst ½ time.
Smelt resten af chokoladen over vandbad og tag trøffelkuglerne ud af fryseren. Vend en kugle af gangen i det smeltede chokolade.
Kom drys på med det samme, at du har sat kuglen tilbage på bagepapiret, for chokoladen stiver meget hurtigt, når kuglerne er frosne.
Overtræk alle trøffelkuglerne en af gangen med chokolade og drys. 

Kom kuglerne i en lille beholder og kom dem i køleskabet til når de skal spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar