Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 21. april 2012

Salat med mælkebøtte og morbær.

Dejlig frisk og sund salat

4 personer
2 dl. Mælkebøtteblade lysegrønne.
2 gulerødder groft revet
½ agurk groft hakket
en stor håndfuld tørrede morbær
50 g. groft hakkede mandler
1 avokado skrællet og skåret i halve skiver

Dressing:
2 spsk.olie
2 spsk. vand
salt – peber
1 spsk. balsamico eddike eller citronsaft
½ spsk. tørret chili i flager

Skyl mælkebøttebladene godt og hak den groft. 
Riv gulerødderne. 
Hak agurken og skær avokadoen ud. 
Kom det hele i en skål. 
Svits mandlerne på en tør pande i 2 minutter. 
Hak mandlerne groft. 
Pisk olie, vand, salt, peber, eddike og chili sammen og hæld dressingen over salaten. 
Bland salaten. 
Drys de hakkede mandler og morbær over salaten. 
Server.
Se eventuelt hvad morbær er og hvad de kan bruge til på min facebook side: Lue Vegetarmad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar