Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 11. april 2012

Champignon Biks

Alene hjemme, travlt med meget andet... hvad gør jeg så.... ser hvad der er i køleskabet, så det blev til Champignon biks. 
Retten har det hele sødt,  syrligt,  salt,  bittert og Omami smagen fra champignon og tomat. 
En dejligt mættende ret  :-)
1 person.
5 -6 champignon i skiver
½ løg hakket
1 stor tomat i tynde både, der halveres
lidt citronsaft
lidt oregano
lidt paprika
salt – peber
ca. ½ dl. piskefløde eller sojafløde
1½ skive rugbrød
frisk basilikum hakket

Svits løg i olien i 3 minutter. 
Tilsæt champignon og svits dem med i 2 minutter. 
Tilsæt de hakkede tomater. 
Svits dem med i 2 minutter. 
Tilsæt fløden og smag det hele til med salt, peber, oregano, paprika og citron.
Kom hele herligheden oven på rugbrødet og drys med det grønne. 
Server...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar