Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 29. april 2012

Salat med Frugt og Hvidløgscroutoner

Virkelig dejlig salat som på en gang er frisk, sød, sprød og krydret.
4 personer
½ icebergsalat eller 2 hjertesalater eller anden sprød salat - groft hakket

150 g. vindruer halverede
75 g. Parmasan eller Cheddarost - groft revet
2 æbler eller pærer skåret i tynde skiver
2 boller eller brødskiver, her har jeg brugt 2 af birkesbrydebrødene fra i går
2 spsk. olivenolie
1 fed hvidløg knust

Dressing:
1 spsk. sennep
1 spsk. vineddike, jeg brugte æblecidervineddike
¼ tsk. rørsukker eller lidt honning
4 spsk. olivenolie
salt –peber og lidt citronsaft

Skær bollerne  i ca. 1 cm store  tern og rist dem gyldne i olivenolie. 
Rør i panden hele tiden. 
Når croutonerne  næsten er ristede færdig, presses hvidløgsfedet ud herover  brødet og brødet vendes rundt i et minut mere på panden. 
Kom brød croutonerne på et stykke køkkenrulle på en tallerken til afkøling.
Bland salat, vindruer, de tyndt skårede æbler og den revne ost i en stor skål.
Pisk dressingen sammen og smag den til med sukker, salt, peber og citronsaft.
Hæld dressingen over salaten og drys med brødcroutonerne.
Server ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar