Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 15. april 2012

Kikærtebøffer

Smager godt og kan bruges på mange måder ;-)
4 stk.
150 g tørrede kikærter
saften fra ca. 1 stor citron
3 fed hvidløg
½ mild chilipeber eller tørret chili- som du kan lide det
3 spsk. olivenolie
½ bolle eller et stykke brød
1 håndfuld persille
salt – peber
smør eller olie til stegning

Lad kikærterne stå i blød mindst 8 timer gerne natten over. 
Kog kikærter i saltet vand med et laurbærblad i 1 time.  
Eller hvis du har gjort det og har et lager af kikærter i fryseren, så læg dem til optøning i god tid.  
Blend, eller hak og pisk de kogte kikærter med citronsaft, hvidløg, chili og olivenolie. 
Bland hakket eller revet brød og hakket persille i. 
Smag til med eventuelt mere hvidløg, citron eller chili og salt – peber.
Form kikærtefarsen til 4 bøffer.
Steg bøfferne  i 5 min. på hver side i olie eller smør.
Server eventuelt med yoghurt / creme fraiche / skyr rørt op med citronsaft og hakkede friske mynteblade eller kom dem f.eks i burgerboller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar