Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 13. april 2012

Gulerødder med citron og spidskommen


Dejligt krydret tilbehør
Dampende varme krydrede gulerødder
Her har jeg brugt forskellig farvede gulerødder
4 personer
8 gulerødder,
3 spsk. olivenolie,
2 spsk. stødt spidskommen,
2 fed hvidløg, knust
saft og fintrevet skal fra en økologisk citron 
salt,
En stor håndfuld hakket persille til drys

Skræl gulerødderne og kog dem, så de stadig er meget sprøde.
Kom olien på en pande og tilsæt spidskommen, hvidløg og citron­. 
Svits krydderierne et til to minutter. 
Kom gulerødderne i den varme krydderiblanding.
Varm gulerødderne op i et par minutter, imens de vendes rundt i krydderiblandingen.
Drys med persille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar