Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 5. april 2012

Bagt Cheesecake med frugtsalat

Min suverænt bedste ostekageopskrift.....
6 personer
Kagebund:
200 g. Digestive kiks
75 g. smeltet smør
25 g. rørsukker

Ostecreme:
75 g. rørsukker
4 æg
400 g. flødeost
kornene fra ½ vanille stang
saft og fintrevet skal fra en økologisk citron
125 g. creme fraiche
2 spsk. hvede eller speltmel

Frugtsalat:
her har jeg brugt:
1 stor klase grønne vindruer,
1 stor klase blå vindruer,
1 bakke jordbær i kvarte
1 galiamelon uden skræl i store tern
En håndfuld små hvide chokolade stjerner til pynt
- det kan selvfølgelig også være andet frisk frugt  

Kagebund: Blend eller knus kiksene fint og rør dem sammen med det smeltede smør og rørsukker. 
Kom kiksebunden i en tærteform med bagepapir. 
Stil kagebunden i køleskabet i mindst ½ time.

Ostecremen: Pisk sukker godt sammen med æggene. 
Kom flødeost, vanillekorn, citronsaft, citronskal, og creme fraiche i sukkeræggecremen og pisk det sammen. 
Pisk i flere minutter så det er helt blandet. 
Sigt melet igennem en sigte ned i cremen og vend melet i cremen. 
Kom cremen ovenpå kiksbunden. 
Bag kagen ved 175 grader i ca. 25 minutter. 
Kagen skal afkøles helt, inden den serveres.

Frugtsalaten:  
Bland vindruer, jordbær og melon stykkerne i en skål og 
drys med chokoladestjernerne

Server... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar