Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 20. december 2019

Rodfrugt Hummus

Her har jeg brugt gulerødder - det kan også være rødbede og pastinak, samt græskar.


4 gulerødder hakket i små tern. Eller tilsvarende mængde andre slags rodfrugter eller græskar
1 spsk. olivenolie eller anden olie
1 fed hvidløg, presset
1 spsk. hakket, frisk rosmarin eller 1 tsk tørret
1 spsk. hakket, frisk persille
1/2 løg
3 dl eller en  dåse kogte kikærter, 
3 spsk. vand
2 spsk. olivenolie
Saft fra ½ citron
1/2 tsk. salt
peber
¼ tsk. paprika

Kom gulerods tern eller tern fra en anden rodfrugt på bageplade og dryp dem med lidt olie Rodfrugterne bages i ca 20 minutter  ved 200 grader - lad rodfrugterne køle af. 
Kom løg, hvidløg, persille, rosmarin på en pande med lidt olie og steg det to minutter ved omrøring. 
Tag det fra varmen - kom løgblandingen i en foodprocessor. Sammen med kikærterne, de bagte rodfrugter, vand, citronsaft, salt, peber og paprika. Blend.
Smag hummus til evt. med mere salt og citron. 
Denne hummus kan bruges lige som andet hummus som pålæg, dressing, samt tilbehør til kartofler og grøntsagsfrikadeller.

Her har jeg pyntet et stykke rugbrød med gulerodshummus med syltede rødbeder og hakket grønkål. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar