Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 9. maj 2019

Pandebrød - Fladbrød

Lækre brød til sammenkogte retter.
12 stk.

25 g. gær
2 dl. lunkent vand
2 tsk. salt
evt. 1 tsk. rørsukker
1,5 dl plantemælk / plante yoghurt
100g. groft mel – jeg brugte fuldkorns speltmel
Ca. 400 – 500 g fint malet mel – jeg brugte fint speltmel
1 – 2 spsk. Olivenolie

Opløs gæren i det lunkne vand. 
Tilsæt salt, sukker, plantemælk og fuldkornsmelet
Tilsæt det fint malede mel lidt ad gangen, og ælt det ind i dejen.
Ælt til sidst olivenolie ind i dejen – så den er blød og smidig.
Lad dejen hæve mindst 1 time gerne 2 timer.
Del dejen i 12 dejklumper, og rul hvert stykke tyndt ud.
Kom den tynde dejstykke på en varm pande og bag brødet på panden  ca. 
2  minutter på hver side.
Eller læg de udrullede dejstykker på bageplader og bag brødene ved 220 grader i ca. 10 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar